verkligheten

Verkligheten har nu kommit ifatt mig, jag ska börja jobba. Det två första kundbesöken var igår och de gick bra. Vill jag ha en inkomst så att jag klarar mig varje månad, måste jag jobba för det, besöken kommer inte av sig själv. Det känns väldigt jobbigt/nervöst/stressigt att veta att jag har ingen "fast" månadslön, utan jag får lön efter hur mycket jag presterar. Å andra sidan är det ett jobb, och jag ska vara glad över att jag har ett jobb! Vilken tur man har egentligen, blir varslad/uppsagd från en arbetsgivare, två veckor senare har man nytt jobb... Så, nu gäller det bara för min del att sätta lite pli på mig, så att jag ringer och bokar besök och får igång min försäljning, då ska nog allt gå tok bra!

Det är riktigt skönt att komma igång och jobba. Jag har ju iprincip inte jobbat ett dugg sen i slutet av oktober. Och den "riktiga" verkligheten är inge kul, bara gå hemma och vänta på att det ska hända nått. Vänta på att klockan ska bli fyra så att alla ens vänner slutar. Grejen är den, att innan jag får igång besöken/försäljningen kommer jag att ha mycket ledig tid...så, det kommer att bli som förut, därför måste jag nog skaffa mig ett till extra jobb. Någon som har några ideer?

Som ni märker är det många tankar som far runt i huvudet just nu. Men efter gårdagens besök har det lättat lite ifrån mina axlar iallfall, jag märkte att dom giick bra så det ska nog funka att jobba som ombud. Men, det är fortfarande många tankar, mycket tyngd som ligger och trycker mot axlarna...men, det löser sig. Det är ju sommar!

see ya


Systrarna Johansson
I bakgrunden, Järnaviks naturreservat och solen =)


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Det kommer ju gå jättekalas! :D

Postat av: simone

du är så duktig

2009-05-21 @ 09:21:38
URL: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback