två sörmlänningar, och massa blekåser!

Ligger nu min säng på Järnaviks vandrarhem, Bräkne-Hoby- Ronnerby- Blekinge. Turen ner hit tog fem timmar, fem timmar av allmänt kaos, bra musik och solsken! tänk er två blondiner i en bil, som ska åka en väg de aldrig har åka förut? Till deras hjälp har dom en gammalkart bok, där nya vägar inte finns med, vägarna har gamla namn och ja, kartboken är allmänt gammal, och de har också en navigator som inte har blivit uppdaterad på väldigt länge, så där finns det inga nya vägar med heller. Ellinors bästa kommentar (som hon sa ungefär i växsjö) är; "nej vänta, vi ska höger där! Jag; MOT LINKÖPING? Ellinor; nej vänta..vi åker nu ut i en gråzon...hm vänta lite. Jag; vänta lite, jag kan ju inte stanna på vägen?! Ellinor; nej de är ingen fara, vi kör ifatt den riktiga vägen (?!): ehm..ja. behövs det sägas mer.

Diskussionen på vägen ner handlade mycket om blekinge, t.ex vad kallas man om man bor i blekinge? Vi som bor i södermanland är ju sörmlänningar, om man då bor i blekinge, vad är man då? vi kom iaf fram till att det numera får heta att man är ; blekås. Mycket bra namn.

Det har varit en allmänt trevlig kväll med en långpromenad i ett naturreservat. och många bilder har tagits. De kommer upp lite senare!

See ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback