tisdag.

Tisdag!
Vaknade imorse, drog bort gardinerna från fönstret och möttes av en ljusblå himmel, och solsken! underbart, ^^. Frukost tillsammans med familjen tindberg, sen tog syster och jag volvon och åkte iväg. Dagens mål var Båstad, Torekolva, Mölla, Kullen och ner till Viken och hälsa på mormor och morfar tindberg. =). Med i baksätet hade vi även Hedvig, som hade lust att joina oss på våran sverige semester idag.

Vi hann med allt vi hade planerat, plus ett stopp i Haganäs, där vi shoppade loss på fabriksbutiken. jag köpte sex stycken haganäs muggar till mamma, och ett snö halsband till mig. Var riktigt sugen på att köpa mycket annat också, men jag skyller på att jag inte har plats i skåpen. =). Lunchen åts idag på "Flickorna Lundbergs", som är ett jätte känt fik/resturang, är man i skåne/halland så ska man äta där...så, vi följde strömmen och gjorde de, och det var RIKTIGT gött! Det hanns även med en fika på "Cafe utsikten" i båstad, som kom på första plats i icas lista över "bästa cafeer och resturanger i sverige". =). Riktigt nice det också!

Så, idag har vi både varit i Halland och skåne. Åkt över Hallandsåsen har vi också gjort. Det är ju inga avstånd här på västkusten, från helsingborg till Falkenberg tar det en timma med motorvägen, det är ju ingenting! Jag har bara gått runt och njutit hela dagen av solen, naturen och den UNDERBARA dialekten. Skånska, jag säger då de...;). Har även fått massa färg, så när jag kommer hem på lördag kanske jag tom är brun?! Oj, oj, oj.

Nu ska jag snart ta och stänga av datorn och sova. Imorgon ska syster o jag åka till Sofiero och en sväng in till Helsingborg. Ska även äta lunch på vårat favoritställe ifrån förra året, kvarnen (som heter nått), iaf den ligger vid kustvägen mellan falkenberg och halmstad.

See ya!

Kommentarer
Postat av: ida

hmm haganäs..

menar du inte höganäs?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback