Skååååne

Då har ännu en dag av Sverigesemestern gått, veckan börjar ju lida mot sitt slut! Snart är man tillbaka i verkligenheten, vilket innebär jobb, tvätt, och laga egen mat. JObbigt.

Iallafall, idag har ellinor och jag hållit till i skåne, hela dagen lång =).  Först imorse/förmiddags så åkte vi ner till Sofiero, vi gick där och kollade i några timmar och åt lunch på Sofieros slottsreturang. JÄtte gott och jätte vackert! (Från vårat borg hade vi utsikt över Helsingör). Därefter åkte vi iväg till en strand och solade o badade. Eller, jag badade, ellinor den badkrukan tyckte att det var för kallt. Vi solade ett tag (somnade även en timme i solen), så nu ikväll ser jag ut som en riktig kräfta, jag är tok röd. Men jag har hört att det är gulligt?!.

Helt plötsligt när vi låg där på stranden kom syster yster på den iden att; " Varför åker vi inte till Danmark?". Så ja, vi tog färjan till danmark och gick och kollade i helsingör ett tag. Därefter färjan hem till Sverige och helsinborg igen, middag på en resturang nere i hamnen och sen E6:an hem till Ugglarp- Familjen Tindberg. Så idag har vi hunnit med två landskap och ett helt annat land!! (Visserligen ligger Danmark bara 20 minuter bort med färja, men det är ju ändå ett helt annat land).

Nu ikväll har vi packat och fixat massa i våran lilla "friggebod" som vi har fått bo i dessa dagar, för imorgon bär det av uppåt igen, till Götet. Där vi ska gå på Liseberg och på kvällen hälsa på kusinvitamin, vi skulle även bli bjudna på grillning där på kvällen...NICE!. Sen på natten så bor vi på vandrarhemmet Slottsskogen, för att sen på fredagen börja färden hemmåt till Forssa igen. Då har den här Sverigesemestern kommit till sitt slut, men det har varit en sån grymt bra vecka. det har varit så skönt att komma hemifrån ett tag och inte tänka på nått. Jag skulle visserligen ha jobbat massa denna vecka, ringt på kvällarna...men jag hari nte jobbat ett dugg. Så, jag kommer att ha MASSA och göra när jag kommer hem, men jag får ta det då.

Nu, sängen. Natti natti!
See ya

Kommentarer
Postat av: Malin Sofia

Hej! Vad gör du lördagen den 15 augusti? Jag skulle nämligen vilja bjuda dig på sommarens största bloggfest i Stockholm. Vi kommer att tillbringa kvällen på Restaurang Mynchen, och äta, dansa, mingla.....festen kostar 470 kronor och då ingår italiensk buffé, välkomstdrink, valfri drink, kaffe och vin till maten. Dessutom får alla med sig en läcker goodiebag med sig hem. ;) I min blogg under kategorin Bloggträff finns all info om festen, från delar av gästlistan till bilder från festvåningen och praktiska fakta. Första gänget (dom som anmälde sig redan i våras) har haft deadline för betalningen, men din deadline skulle bli sista juli. Du kan anmäla en kompis också, förutsatt att hon eller han är över 18. Egen blogg är inte nödvändigt. Bloggarna kommer från hela Sverige, så räkna med att knyta nya kontakter. Hoppas du hör av dig! Kram, Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback