Orolig

Jag har kommit fram till att jag måste alltid ha något att göra. Jag måste alltid ha något på gång, har jag inte det, så blir jag jätte nere. Helst utav allt ska jag alltid ha något att göra, även om det bara är en liten grej. T.ex. jag kan inte bara sitta still i soffan och kolla på tv, nej..då måste jag sitta med datorn i knäet och göra något, t.ex. blogga, och ha tv:n på i bakgrunden. När jag ska städa, då städar jag överallt på en gång. Plockar i sovrummet ,köket och vardagsrummet, samtidigt som jag sitter inne på datorn. Jag måste alltid ha något att göra med andra ord.

Jag måste även alltid ha en plan, eller planer för dagen, veckan eller helgen. Är min almenacka full med olika saker jag ska göra, då mår jag bra. Jag vill alltid vara påväg.  Jag har kommit fram till detta idag, då jag har mått skit, men ändå måste ha haft något att göra. Jag kan itne bara ligga i soffan o glo.

Jag kanske är en orolig själ, som inte kan sitta still helt enkelt. eller så är det så attj ag på detta vis flyr ifrån mina egna problem. Jag beblandar gärna i andras problem, tar tag i deras liv, men mitt eget kommer i andra hand på något vis. Jag skjuter allt framför mig...märkliga tankar. Jag som tror på astrologi, så passar det inte alls in på mitt stjärntecken, Lejonet. ett lejon är;

Lejonet har länge varit en kraftfull symbol för människan. Tapperhet, mod och ädelhet förknippas gärna med lejonet, och dess forntida betydelse kan vi bara ana, till exempel som förebild till den Egyptiska sfinxen. Lejonet ser sig själv som ledaren och kräver att bli placerad i toppen, både socialt och arbetsmässigt.

Lejonet har ofta ett storslaget sätt, men uppskattas ändå då han är generös och varmhjärtad. Stoltheten och attityden kan dock ibland resultera i ett slösaktigt beteende. Stoltheten kan också göra det svårt för honom att ändra sig när han väl har fattat ett beslut eller skapat sig en uppfattning om något.
När han råkar på motstånd eller blir attackerad så ger han inte vika en tum.


Element
: eld Kvalitet: fast Polaritet: positiv
Nyckelord:
Solen, skaparkraft, styrka, faderskap, kunglighet, mod, ledarförmåga, metallen guld och lördag.
Positiva karaktärsdrag: självhävdande, generös och ledartyp.
Negativa karaktärsdrag: arrogant och makthungrig.
Människokroppen: hjärta, rygg och hals.


Jag tycker att detta stämmer väldigt bra på mig!
men varför då denna orolighet?


Kommentarer
Postat av: My

Du är för lik mig, that's why!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback