Tankar som snurrar är bra

När man går hemma varje dag, så uppstår ganska många tankar i ens huvud. Man har ingenting annat att göra, så tankarna flyger upp lite då och då. Det är tankar om allt, mitt liv, min framtid, min situation i dagens läge, ekonomin, scouterna, renoveringen av vardagsrummet, och andra vardagliga problem.. Men det är bra, jag har mycket tid att tänka. I vanliga fall när jag jobbar heltid, så tar jag mig aldrig tid för att tänka...men nu har jag inte så mycket val, hela dagarna består av fritid, tid som jag får göra vad jag vill!

Har jag kommit fram till något? Ja, faktiskt. I vår så söker jag en utbildning som jag vill börja på hösten -09. Evenemang och projektledning. (KY här i nyköping). det känns bra. jag har nu äntligen kommit fram till vad jag vill bli, vad jag ska göra med mitt liv. Jätte bra! jag har även settat och räknat på hur mycket pengar jag kommer att få, och vart jag kan jobba extra för att kunna leva.

Det är väll i princip det jag har komit fram till, alltid en början. De andra tankarna jag har i mitt huvud får snurra runt ett tag till, tills att jag vet vad jag ska göra med dom.

Jo, en sak till..jag ska bara umgås med människor som jag vill ha i min närvaro, Människor som gör mig irriterad, trött och på allmänt dåligt humör ska jag hålla mig ifrån, på så långt avstånd som möjligt. jag ska umgås med människor som gör mig glad. (ganskia självklart egentligen). Jag ska sluta vara övertrevlig mot folk jag egentligen inte tycker om. Varför ska jag gå runt och vara trevlig mot folk jag inte tycker om? Man blir bara trött utav det.

Ja...bra tankar ifrån mig! =). onsdag imorgon, sen torsdag, och sen FREDAG OCH LÖN! =). great. Ska slå på stort och gå till frissan och klippa + färga. Sen blir det utgång med kusinen :). SUPER HELG!

Kommentarer
Postat av: Dessan

Saknar saknar saknar dig!

<3

Postat av: ida

utgång även med ida va ?

2008-10-22 @ 09:50:14
Postat av: emma

åh vad kul att du ska börja plugga! =D

saknar dig! vi får se till att ses snart tycker jag! det vore kul att komma till nypan och mysa med kissen och så. =)

2008-10-22 @ 11:47:07
URL: http://kalltkaffe.blogg.se/
Postat av: my

hoppas jag är medräknad som en sån som du vill umgåsa med. :)

2008-10-22 @ 15:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback