Grahamspannkakor

Torsdagen gick snabbt förbi. Jobbade mellan 11-14.20. kilade hem och åkte och hämtade ellinor vid klövern på engång.
Kom hem igen, och min kära syster sa: jag är sugen på pannkakor!... Snäll som jag är så började jag förbereda för att göra pannkakor, (som jag förövrigt hatar att göra). Där står jag i köket och fixar smeten...då inser jag plötsligt att jag har inget smör hemma! Så, jag springer ner till bilen och åker iväg och köper smör. Väl hemma igen fortsätter jag, och inser då att ajg har inget vetemjöl...(FAAAN), men nu orkadej ag inte åka iväg igen, så jag tog grahamsmjöl istället (?!) i pannkakssmeten... ehm. reslutatet blev, annorlunda. Det funkade, smakade inte så mycket annorlunda, och man ble mätt på en pannkaka, så jag kan tipsa om det. men, nu har jag skrivit upp vetemjöl på inköpslistan, ifall att min kära syster vill ha pannkakor någon mer dag...

Ikväll blev det en visit på ökna skolan, där bror bjöd på kaffe! (efter en tur till sille där i köpte cola, kakor och frukost till bror). Satt där i någon timme och pratade med bror och hans kära bondevänner...=).

Nu sitter jag här...och väntar på att hells kitchen ska börja. Imorgon är det fredag, en vecka kvar till operationen, en vecka kvar innan jag blir sjukskriven...(läskigt!). Ska jobba imorgon mellan 11-14 kanske. Blir många gäster imorgon så maria kommer och hjälper mig! tok kul ^^. sen blir det stan med ida & syster. tänkte försöka göra någe fynd tills på lördag.

Imorgon kväll packar jag ner sallie i transportburen och åker hem till mamma och pappa. Lördag- kretstävling mellan 9-ca 15.00, sen hem till forssa och hämta katten, sen nyköping. Lördagkväll- utgång med massa goa människor! blir antagligen birgers skulle jag tro. Lust att hänga på?! det är bara att ringa.

jag har planer för att bli riktigt onykter imorgon kväll, vad tycker ni om det?


Oj oj oj, nu har ju hells kitchen börjat! heppåre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback