Gumsbacken

Har precis varit nere vid Gumsbacken. Och jag kan meddela att det är MASSA snö ute...fick lov att borsta av bilen... usch*. bara fyra månader kvar, sen försvinner den..eller förhoppningsvis blir det en lika bra vinter som förra året. Snö i två veckor, och sen kalt. Härligt! Men vi får se...jag måste erkänna att det är ganska mysigt när man sitter inne och kollar ut. Just nu faller det stora härliga julsnöflingor. (sådana man ser i tecknade filmer). Jätte fint. men så fort man går ut så vaknar man upp ur den teckande filmen härliga värld, och inser att snö är kallt, blött och jobbigt.

Aja, nog klagat på snön. Kunde ha varit värre. Iallafall, min anledning till att jag åkte ner till gumsbacken var att jag skulle ner till djurkompaniet. Simone tipsade mig om en kattsand som heter "Ever clean", och just nu har dom extra pris på sex kilo av denna sand. Så, jag tänkte va fan, jag kan väll testa. Så, nu har jag köpt det...sen kunde jag inte motstå att köpa nya leksaker till Sallie heller...så nu har hon fyra bollar till. Jag undrar hur många hon har här hemma egentligen. Grejen är den att hon gömmer undan dom...först var det under min byrå i sovrummet, sen under kylen. Men nu har hon hittat ett nytt ställe, som jag inte har kommit på än. hm. Jag får ta en stor städ dag och leta kattleksaker.

aja. ska ta lite kaffe nu, och sen blir det fika på stan med kusin. Funderar på att ta o köpa mig en mössa och ett par vantar också...får se. Sen MÅSTE jag ha en vinterjacka. Lust och kolla jacka med mig?

See ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback