where the action is

tänkte att jag skulle beskriva lördagens festival med några få ord. Helt jävla underbart bra!

vi kom dit, sahara hade börjat spela, men vem vill se sahara?! inte jag iallafall. Vi gick runt där och lyssnade på lite smått half kända band, sen kom det mökra moln på himmelen! och, det regnade..och regnade och regnade. jag som hade tygskor och klänning på mig, frös som bara in i norden..men det gjorde inte så mycket....=).
 
Klockan 17.00 gick mando diao upp scenen...tok bra. Sen dinosaur jr, dom hoppade vi och kollade på fotbollen istället...som, kanske inte slutade preics som man ville..men men...=(. Klockan 20.00 The hellacopters (med gästspel av Dregen) väldigt bra! har inte lyssnat så mycket på dom..men det var verkligen tok bra! Sen klockan 21.15, var det Queens of the stone age...UNDERBART! jag som trodde att jag aldrig har hört en enda låt ifrån dom..men jag kände ju igen massa låtar, och konstaterade ganska snabbt, att dom är tok bra! jätte bra live också...perfekt!

efter QOTSA var det The hives...dom har jag aldrig heller sett live, men fy fan va bra! vilken energi och gläjde. de spelade bara de bästa låtarna ifrån nya skivan och några gamla låtar. tok bra. Vi började dock bli lite trött då, så vi satt ner och kollade på storbildskärmarna..:=). men..jätte bra.

efter hives..var det dags för det jag hade gått och väntat på hela dagen. 23.30 prick, gick foo fighters upp på stora scenen..och, ja. jag kan inte beskriva det i ord..fantastiskt. och vi stog relativt långt fram också..någonstans i mitten, och det var så trångt, men GUD VA BRA DOM VA! tok bra. kan inte säga någe mer om det.

sen var det dags att traska 1.7 km till bilen...sen fara hem till nyköping igen, trött. och kall.

men, en helt grym dag! tack för att du "tvingade" (eller övertalade) mig att åka med kusin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback