Kan man stoppa tiden?

Även fast att det var tisdag idag, så har det varit en bra dag. Den har gått grymt fort, nästintill läskigt fort.

 Vart tar tiden vägen? Kan slå vad om att jag vaknar upp en vacker dag och inser att jag är 35 år gammal, och har 3 barn, hus och volvo. Har funderat på det, tiden går väldigt fort, hur ska man hinna med att göra allt man vill? Hur ska man veta vad man vill? Tiden går fort, jag jobbar fem dagar i veckan, 07.00-16.00, sen är det fredag, vinflaska efter vinflaska öppnas, lördag samma sak, söndag...depression inför måndagen. Sen är det samma visa om och om igen. Är det såhär livet ska vara just nu? När man är "ung och dum", eller ska man ta vara på den här tiden och göra allt som man vill göra, men om man inte vet vad man vill göra?

Till för några veckor sen var jag säker på att jag ville börja plugga till hösten, men nu har jag inte en aning längre. Varför plugga? Jag menar, varför inte jobba, tjäna pengar och åka ut och resa som jag vill göra? Fast ändå, ska jag plugga så måste jag göra det nu, aldrig händer det aldrig.

Nej, jag tycker att det är ganska skräckinjagande att tiden går så fort. Snart så inser man att man har blivit gammal, och inte hunnit med hälften av allt man skulle ha hunnit med. Vuxna i min närhet säger alltid: ta vara på din ungdom maria", men jaha...hur då ta vara på? Om jag inte vet hur jag ska göra för att ta reda på "min ungdom", hur ska jag då kunna ta vara på den?

Nej, det är svåra frågor tycker jag. Jag har inte en aning vad jag vill med livet, men samtidigt vill jag göra så mycket som möjligt, så att ingen dag går förlorad. Vilket resulterar i att jag alltid göra något, sitter aldrig still, som i sin tur resulterar i sömnlösa nätter för att jag har för mycket att tänka på. Det är ett problem jag jobbar på, jag måste lära mig att sitta ner och ta det lugnt. Men det är svårt, när man barta sitter still nio timmar om dagen och jobbar, då när man kommer hem, vill man göra så mycket man bara kan. Ja...svåra frågor.

Kan man stoppa tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback