Ännu en dag på kjeäster

Ännu en dag på kjesäter. Det har varit en dag med mycket diskussioner, beslut och nya uppgifter att ta tag i. Fick panik där ett tag över allt som ligger på mina axlar, allt som jag ansvarar för, men jag tror att det är bra för mig. Jag får något annat att tänka på, fokusera på. Sen vet jag att jag får hjälp av de andra i styrelsen om det blir för mycket, det känns bra.

Helgen här på Kjesäter har varit jätte bra. Roligt. Känns så bra att få vara med att påverka och förändra, sånt som jag själv känner att jag kanske har missat, eller saknat. Fixa så att dagens små scouter får en massa bra upplevelser, och minnen.

Jag har också kommit till insikt med att scouting betyder väldigt mycket för mig. Genom scouting har jag växt mycket som person. Kanske inte enbart genom scouting, men scoutingen har påverkat mig mycket att jag idag är den personen jag är. (kanske blev en konstig mening där, jag är nämligen helt slut i huvudet). Vi avslutade kvällen, likaså igår, genom att gå till kapellet. Tända ljus och lyssna på musik, rensa huvudet lite. Det är en underbar känsla, (nu låter jag nästintill kristen), men man sitter där, lyssnar på musik och bara tänker, eller inte tänker, utan bara sitter där och sitter. Svårt att förklara. För mig har det ingenting med någon tro att göra, utan bara att sitta där och tänka på familjen, vännerna, mig själv, mina mål och ja, allt. Rensa huvudet med andra ord.

Ja, det blev ett djupt inlägg detta, men det får det väll bli ibland antar jag! ^^

Kommentarer
Postat av: emma

de där stunderna är något av det viktigaste vi har. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback