Tankar och funderingar

Det är så konstigt, ena studen har man absolut inget att göra, sen andra stunden så är det hur mycket som helst. det är aldrig lagom, men livet är väll inte lagom kan jag gissa.

Jobbet går bra, börjar komma in i alla rutiner och lära mig allt. På båda ställena. Men jag har ändå denna besluts ångesten hänger över mig. Vet inte varför, vet inte vart den har komit ifrån eller någe. men den bara finns där...i bakgrunden av min vardag.

var hemma hos mamma och pappa idag. Pappa diskuterade om scania och om jag ville ha jobb där. Absolut vill jag det, men då måste jag välja bort åre i vinter, för det går inte att ta ett jobb på scania och sen vilja vara borta tre månader plus en månad som jag vill ut och resa. jag har verkligen sett fram emot åre, bara vara där i tre månader och jobba och ha kul. Men scania låter väldigt lockande också, iallafall alla pengar! Kommer jag in där, och får den lönen skulle livet bli mycket lättare och jag skulle kunna göra, köpa allt jag vill.

men samtidigt så känner jag att det skulle vara skönt att åka bort härifrån ett tag och göra någe annat, därför jag blev så glad när jag blev erbjuden jobbet i åre. nej, jag får ta mig en ordentlig funderare. Jag menar, åre finns ju kvar nästa år också, men jobberbjudandet på scania kanske försvinner... det är så svårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback