Tunisien, Hammamath

Oj, oj, oj, oj vart ska jag börja? denna vecka i tunisien har inneburit så mycket...det har varit mycket bad, sol, vin och skratt.

Hotellet som vi bodde på var jätte fint, och STORT! kändes jätte lyxigt, trevlig personal (speciellt the animations team) ^^, och god mat och alldeles perfekt. Vädret har dock varit lite sisådär. Fint på morgonen,formiddagen, men sen på eftermiddagen lite mulet.. men vi fick iallafall tre fyra dagar med bara sol, dagar som innebar STEKNING! Så, färg har jag fått.., vilket var mitt mål. =D.

Vi var även ute på en utflykt. til en djurpark mellan hammamath och sousse. Jätte fin djurpark, med massa djur, rättare sagt 55 olika sorter- 350 st djur. ^^. Jötte fint! Och jag red på en kamel där! Jätte häftigt var det, och det är stora djur vill jag lova! man sitter typ tok högt upp..haha. =).

Annars har vi mest tagit det lugnt, och bara haft semester. Shopping blev det tyvärr inte så mycket..vi var nere i median en dag..men, det var rent utsagt för jobbigt. Folket är så "gå-på-igt" och eftersom att ellinor och jag är blondiner fick vi de ena förslaget efter det andra, smeknamn, de drog i oss och säkert 20-30 blickar efter oss, så det rent utsagt kränkande, tyckte jag. det var liksom inge kul att gå och shoppa när man kände sig som en apa i bur. Men jag shoppde vin, konstigt va?, eett armband och en present till ida! ^^.

Det som även var lite tråkigt var just att man kunde/fick inte gå utanför hotellområdet när det var mörkt ute, speciellt inte om man var tjej, turist, och blond..det skulle rent ut sagt vara livsfarligt! Så, kvällarna tillbringades på hotellet. Med några flasker vin, och lite öl och gott gott gott kaffe!

Annars har det varit jätte bra, hotellet var helt underbart. Jätte fint! Fyra pooler!!! Tre ute och en inomhus pool (där inne var det ca 30 grader varmt, nice). ^^..

Ellinor och jag blev även "vänner" med the animation team, eller delar utav teamet, rättare sagt Momo och en till som jag inte kommer ihåg vad han hette men det börjar på J eller Y. haha! =D. de var jätte trevliga...och jag har numera bytt namn till Nicole Kidman och ellinor Paris Hilton..! haha. aja!

Ja, vet inte mer vad jag ska berätta om, förutom CHOCKEN jag fick när vi landade i norrköping. SNÖ?!?!?! va faen, jag hade korta mysbyxor på mig och tyg skor...hallå?! SNÖ? nej, inte populärt inte.. ville inte gå ut ur planet utan följa med tillbaka till Tunisien igen...

Det kommer att läggas upp lite bilder senare. Det har varit en bra vecka med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Dessan

Hej snygging! Åh det låter som om att ni har haft en härlig semester :)GREAT! Jag vill se bilder - NU! :)
Ses i helgen? Blir det utgång fredag eller lördag? Lördag var det va? i E-tuna? Läste i tidningen att två restauranger hade brunnit, nnån hette hypnotic eller nåt... Var inte det det där nya utestället?
Ses snart!!! PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback