Laakso, vampyrer, esspresso & trötta ögon

Har inte skrivit blogg på hela helgen...börjar få lite abstinens!

Iallfall, i fredags for jag upp till sthlm, för att umgås lite med jenny! ;). tog 18.13 tåget, tänkte att det var lagom att komma upp på kvällen..men, efter vagnhärad, mitt ute  i skogen..så stannade tåget, och vi stod still ett bra tag. Fick senare reda på att det var signalfel, så vi blev försenade till sthlm. Väl framme var jag trött o irriterad, det satt några idiotbarn framför mig som absolut inte ville sitta still och vara tysta. Iallafall, jag klev av tåget och släpade på min tunga väska, men då sken jag upp som en sol för där stod jenny med två kaffe i handen! Vilket välkommnande och genast blev jag på bättre humör! =D.

Vi for hem till Orminge och käkade på Kina med hennes mamma, och kille. Mums mums!
maria åt, sushi of course! ^^. Sen gick vi hem till Jenny och jag fick slänga av mig min tunga väska och byta till mysbyssor! Vi tog varsin martini och lyssnadep på jennys extremt braiga skiva som hon hade köpt under dagen.. Efter ett tag gick vi ner till centralparken, det var Orminge festivalen. DÄr var jenny och jag och en massa fulla fjortisar! men sen berättade jenny att Laakso skulle komma dit och uppträda, och min kväll var räddad, ännu en gång! Så jag vill lyssna på en alldeles underbar Laakso konsert, ALLDELES gratis! Det var helt underbart. Men antingen spelade dom inte norrköping, eller så missade jag den, lite besviken.

Lördagen så vaknade jag typ kl tio, då var deras lägenhet redan full med folk! Varför gå upp så tidigt? fattar inte, men men..frukost och sen satt vi o stekte i solen ett par timmar, och vi blev bruna, jag blev brunare, :P. Senare på eftermiddagen började vi spöka ut oss, vi skulle på vampyr fest..fast jag såg mer ut som marilyn monroe, eller hur de stavas, och jenny var mitt offer ;). Ja, vi var jätte fina! Vi åkte hem till Misha, som jag inteh ade träffat på tre år, så det var kul! Träffade även Jamie och Emelie..trevligt trevligt! Efter ett tag for vi vidare till själva festen, som hör o häpna, låg mitt ute på landet!! I STOCKHOLM?! nja, fattar inte hur det där går ihop. Och själva kalaset, var I EN LADA?! ehm, stockholmare säger jag bara..haha! Jag kände mig hemma iaf! ;). Helt okej fest, vi var hemma hos jenny igen strax efter tre tror jag.. somnade någon gång kl fyra.

Klockan åtta ringde klockan och maria var trött..ville absolut inte gå upp! men efter ett tag drog jag upp mig själv ohc det blev frukost. Se var det bara och packa och fara iväg till centralstationen, för att ta tåget hem. Tågresan hem var mycket trevligare..fanns fint ögongodis i min vagn! =). kan det bli bättre? ^^.

Jag träffade maria idag, innan jag började jobba. Så vi lunchade, på hellmanska gården, eller hur de stavas, :P. maria tog en stark dubbel esspresso, vilket behövdes; :P. Sen kl. 14.45 for jag iväg till jobbet, och nu är jag hemma igen..haha! gissa om jag är trött?! trodde att jag skulle somna idag när jag satt o limma, sista timmen var jätte jobbig. haha!

nu ska jag ta o  sova..behöver verkligen de..=D. natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback