Thailand uppdatering 5

Idag har vi gjort nage JATTE haftigt..vi har varit pa elefant safari!! skiit haftigt. dar satt dess o jag hogt upp pa elefantens rygg, o skumpade..=).

Nej, ska beratta fran borjan. Vid tio imorse kom en liten man o hamtade oss, vi trangde in oss i en liten bil, tillsammans med tva finnar..! i den bilen, som tur hade AC, satt vi i 35 minuter o sen var vi framme..och dar stod det en elefant! skiit grymt. =). o Dessan o jag matade den, med bananer..! haha! Sen sa satte vi oss pa elefanterna, eller varan elefant, som vi har dopt till Baloo Baltazar =). o sa "red" vi ivag, ut i djupaste djungeln..! o varan BB (baloo baltazar) var grym! han gick i backar, i uppforsbackar, i nerforsbackar overallt! han stankte till och med vatten pa oss nar det var som varmast, men da fick han lite skall av skotaren. Forrsten, varan "chaffor" pa BB var typ en fyra-fem arig pojke, som numera ar min idol..han styrde elefanten helt sjalv! O i sverige pratar man om korkort for bil, tank er o "styra" en elefant! haha, jaja

iallafall, vi gick den rondan i skogen som tog en timme, val tillbaka var vi dygnvata..det var valdigt varmt i djungeln..! o sen packade vi in oss i den lilla bilen igen och for till en grotta en bit bort...jatte haftigt! vi gick in dar o de va trangt o dant, men valdigt fint! Sen passade aven varan guide pa att visa oss gummitrad, det var hans egna..! sa nu vet jag hu man gor gummi till t.ex. dack.! DE NI! o guiden hann aven med att visa oss en akta ananas odling! o det ar sma sota trad, inte stora som man kunde tro! =).

hemma igen, och det var dags for lunch..gick till ett stalla langre upp pa varan gata, o jag tog stekt kyckling med champinjonsas o ris! mums! o dess, som verkligen inte har nagon fantasi, tog enligt tradition kyckling med jordnotssas.. det ar typ fjarde gangen hon ater det har! men, det ar ju gott som hon sager!

o nu sitter man har framfor datorn igen..! =).

snart ska vi nog ga o ta en shoppingrunda igen..;). jag sag jatte fina tubklanningar en bit bort..sa, slar kanske till! igar kopte jag forrasten, kom jag pa, en 18k guldring, med en akta parla pa! gissa for hur mycket? 130 kr!! helt sjukt.. sen senare ikvall ska vi hamta vara klanningar, vid nio typ.. de ar redan klara, o allt som allt har det tagit typ tva dagar..det kallar jag snabbleverans! sa det ska bli jatte spannande o se hur de blir! =).

det har flyttat in en jatte trevlig familj bredvid oss, eller de har tre rum..! svenskar, sa de har jag varit trevlig mot idag, ar sa duktig sa! jag, som da maste lata varsta erfaren pa thailand, tipsade om oar o lite resturanger! =). jag har lite av pappas "guide" gener i mig ;).

ja, min rodbranda rygg har borjat fjalla nu.. o alla thailandare blir helt forskrakta nar de ser den..haha! men jag ar van, det brukar ju bli sa.! =). ,men jag ar brun under, sa det ar bra! sa, nasta vecka blir det att steka ordentligt sa man ar riktigt brun nar man kommer hem! ;). o mobba alla lite..!

yess, puss o hej!

Kommentarer
Postat av: nathalie

det låter som om ni har det kanonskönt :)

Postat av: emma

weee så underbart ni verkar ha det!
elefant-safari låter verkligen hur kul/bra/mys som helst!! =D

2007-03-31 @ 12:41:13
URL: http://kalltkaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback