Thailand uppdatering 3

Onsdag 28/3.
Dagarna gar fort har i thailand, poff,sa var det plotsligt onsdag...! Idag har det absolut varit den varmaste dagen sen vi kom hit till Thailand, inte ett enda moln pa himmelen, lovely! =). Vet inte riktigt hur varmt det har varit, men VARMT kan jag lova! =).

Denna dag har vi tillbringat pa en o har utanfor Ao Nang, vid namn Po Da, en riktig paradiso. En san paradiso man bara ser pa vykort. Turkost vatten, vit sand och palmer...langa strander, helt underbart! Det som dock var lite negativt med just denna o var att det fanns bara ett lunchstalle, och dar hade ocksa flugorna lunchstalle..om man sager sa...jag tog en snabbtitt in i koket och dar stod en gammal dam och smallde flugor, over maten..sa, Dess o jag hoppade over lunchen idag...istallet blev det godis o vatten! =/. men men,...! men stranderna var helt underbara. Jag lag aven och snorklade ett bra tag! pa denna underbara o var vi fran klockan tio till klockan 17.00 da baten gick hem igen..!

Pa vagen hem sa hade det borjat blasa lite pa sjon,..sa den lilla baten, eller lilla, lagom stora baten vi akte med holl nastan pa att valta..haa! alla var jatte radda, men jag tyckte bara att det var tok kul! knasig som jag ar. Sen stankte det ocksa en hel del vatten...och jag satt langstfram...vilket resulterade till att Maria var DYGNSUR nar vi kom till stranden, och da menar jag verkligen dygnsur..inte en torrflakt fanns pa mig..men det var kul, satt brevid en jatte rolig engesk kille som pratade o skrattade, sa det var en rolig tur, trots vadret...!

Nu ikvall har vi varit hos skraddaren igen, jag kanske inte har skrivit det? Jag ska sy upp en klanning..en jatte fin! gron, halternecker o sa..ni far se den sen..helt underbar! blir varsta bra..=). billigt ocksa, en hel klanning, uppsydd bara for mig for 700 kr...Dess ska ocksa sy upp en klanning, men mer en "Hej jag ska ga pa brollop klanning". Men den blir ocksa jatte fin! och skraddarna ar sa roliga..de kan namligen prata svenska, danska, engelska o saklart thailandska..! haha, sa man pratar svenellska nar man ar dar..! =).

NU har vi precis varit pa en nagelsalong. Jag tog predikyr o dessan manikyr,sa nu har vi fina naglar ocksa! valdigt nice..=).

Well, nu ska jag forsoka hitta nage o ata, ar lite hungrig..

hade bast dar hemma!! for det har jag vet verkligen har!  - kramar Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback